cestopisy

Zámčisko pri Modre: Rýchle vyvetranie hlavy nad mestom

Aký piatok je najlepší? Ten v prírode. Stačí si zobrať deň dovolenky, a vybrať sa napríklad do Malých Karpát nadýchať sviežeho februárového vzduchu. Čaro vychádzky koncom  pracovného týždňa je v tom, že sa vám predĺži víkend, a na trase stretnete minimum ľudí.

Nenáročný a rýchly výlet môžete začať v Modre – Harmónii pri reštaurácii Bowling. Tam nechajte auto a ďalej choďte po svojich. Ak stojíte čelom k jej vchodu, tak doľava. Správnosť cesty vám potvrdí zelená vila s krásne vyrezávanými drevenými trámami a zábradlím. Zaujímať vás bude modrá turistická značka, s ktorou prídete ležérnou chôdzou do cieľa do 45 minút.

Na najbližšej križovatke vás môže pomýliť smerová modrá, ale s označením C, ignorujte ju, a pokračujte rovno miernym stúpaním nahor po asfaltke popri potoku. Ďalším správnym orientačným bodom je vonkajšia strelnica.

Neskôr prejdete na panelovú cestu listnatým lesom, až sa dostanete na vyšliapanú trasu medzi vysokými stromami. Cestou vás čaká pár prekonaní kľukatého potoka, až sa dostanete k tabuli Pod Zámčiskom. Ohlasovaných 15 minút je skutočných bez povestnej mierky dobre vytrénovaného horského vodcu. Odtiaľto bude stúpanie trochu strmšie, ale nič čo by nezvládli aj (dobre motivované) deti.

Asi v troch štvrtinách cesty nahor je umiestnená drevená lavička. Po pár minútach ste hore a užívate si výhľad na Modru z ohradenej drevenej vyhliadky. Viete sa tu posediačky občerstviť, ale aj niečo opiecť.

Odporúčané články:

Jesenný výlet aj sklamanie na rozhľadni Kukla

Hrad Dobrá voda: Jedna z krásnych zrúcanín, ktorú musíte vidieť

Pajštún: Jeho osud spečatili napoleónske vojská